... eller vad vet jag egentligen? Jag har ju inte testat särskilt många om sanningen ska fram. Jag åt en semla på Dirty Records och sedan slutade jag leta innan jag ens hade börjat. För detta är enligt mig en superb liten semla, hemmagjord och alldeles, alldeles underbar! Så i stundande semletider vill jag tipsa om att ta sig till Andralånggatan i Götet och äta en semla. Är man dessutom musiknörd med förkärlek för gammla vinylskivor kanske man hittar till paradiset...
Visar inlägg med etikett Babbel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Babbel. Visa alla inlägg
tisdag 29 januari 2013
lördag 21 april 2012
HELGENS MAT
Här blir det inte mycket vettig mat den här helgen. Det är nämligen fotbollscup som står på agendan - hela helgen lång. Då blir det mest hamburgare och korv i magarna och när vi nu rasat in genom ytterdörren vid sjutiden på kvällen är det minsann ingen mamma (eller pappa heller för den delen) som orkar ställa sig och laga mat så lite pizzarester från igår och te och macka får det bli. Glamouröst så det förslår. ;-)
Och i morgon... ja då kör vi samma race en gång till. Sen vill vi nog inte se åt en korv i bröd på år och dag.
Vi kan ju alla hoppas Yster lagar något i helgen som känns mer värt att dela med sig av än ett recept på Bullens varmkorv, bröd, ketchup och senap. ;-)
Ett stort och varmt välkommen förresten, till alla nya läsare som hittat hit den senaste veckan. Här är vartenda recept som vi publicerar sådant som vi lagat, tycker är riktigt gott och gärna vill dela med oss av. Hoppas ni ska gilla det ni hittar också!
fredag 13 april 2012
JAG FICK HELT PLÖTSLIGT EN MUFFINSIDÉ
Nu återstår bara att se om den blir lika bra när den kommer ut i friska luften som den känns inuti hjärnan... Ibland händer det ju liksom något där på vägen som gör att allt inte blir riktigt som det var tänkt från början. Men med choklad inblandat kan det väl inte bli allt för tokigt eller?! ;-)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
