Visar inlägg med etikett Vi tipsar - produktfavoriter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vi tipsar - produktfavoriter. Visa alla inlägg

måndag 18 mars 2013

Ramlösa Kiwi


Som tidigare tipsats om av min kära syster (eller yster menar jag) så har Ramlösa en riktig keeper i smaken mango som vi båda älskat och omhuldat sedan den såg dagens ljus. Vissa av oss älskar den så mycket att man till och med fick 16 flaskor i julklapp... och nej, det var inte jag. :-)

Men nu har det dykt upp en stark utmanare till kära mango i vattenhyllan och det är ingen mindre än Ramlösa KIWI. Full pott tycker jag. Riktigt gott mineralvatten som smakar lagom mycket. Smaksatt mineralvatten har lätt en tendens att smaka syntetiskt, för mycket och... inte så gott helt enkelt, men detta är ytterligare en som är värd att komma ihåg namnet på. Gott gott!


tisdag 29 januari 2013

Stadens bästa semla!

... eller vad vet jag egentligen? Jag har ju inte testat särskilt många om sanningen ska fram. Jag åt en semla på Dirty Records och sedan slutade jag leta innan jag ens hade börjat. För detta är enligt mig en superb liten semla, hemmagjord och alldeles, alldeles underbar! Så i stundande semletider vill jag tipsa om att ta sig till Andralånggatan i Götet och äta en semla. Är man dessutom musiknörd med förkärlek för gammla vinylskivor kanske man hittar till paradiset...


onsdag 4 juli 2012

RAMLÖSA MANGO




Jag kan inte tänka mig att någon har missat denna gobiten till mineralvatten, men om så ändå skulle vara fallet vill jag härmed tipsa om produktfavoriten RAMLÖSA MANGO. Jag är lätt
beroende...










söndag 29 april 2012

BÄSTA KÖPTA PIZZASÅSEN HITTILLS


Då vi är en pizzaälskande familj, som mest av allt gillar att göra vår egen pizza så har vi verkligen testat många varianter på pizzasås. Köpt i otalet olika varianter och hemmagjord  i ungefär lika många.

Grejen med vår pizza är att den ofta är fredagspizza och då är alla trötta och vill ha en snabb men ändå god lösning på matlagningsfrågan så hemmagjord pizzasås blir det inte jätteofta. Och nu känns det faktiskt inte heller helt nödvändigt för vid senaste storhandlingen hittade jag den här godingen.




























Pizza Sauce från Mutti.

Jag har ju tidigare även lovordat Muttis krossade tomater och pizzasåsen håller också riktigt god kvalité tycker jag. God smak, bra konsistens... ett bra köp helt enkelt. Dock var den ganska svår att hitta då den varken stod bland de andra tomatsåserna - typ pastasåserna eller vid burktomaterna utan stategiskt hade placerats i färdigmatskylen bredvid de olika pizzakiten.

Kan tyckas logiskt men för mig som aldrig köper färdig pizzadeg så var det inte första stället jag tänkte på att leta kan jag säga. Men hur som helst, slutet gott, allting gott. Efter lite detektivarbete och ganska mycket tur så hittade vi ju den till slut. :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...