söndag 22 september 2013

En inspirerande matresa

Ni har väl inte missat lyckopillret Niklas mat i SVT 1 klockan 20.00 på torsdagar
















Kocken Niklas Ekstedt reser omkring i världen och praktiserar under en veckas tid på några av världens mest spännande restauranger. Inspirerad av det han upplever är hans uppgift sedan att försöka lyckas med att laga en rätt som är tillräckligt bra för att få komma in på restaurangens meny. 

Fantastiskt inspirerande och underhållande!! I första avsnittet som var i torsdags var Niklas i Charleston USA och jag ljuger inte när jag säger att jag skrattade mig igenom i stort sett hela programmet. Vilka sköna människor och vilken härlig mat. Jag vill genast åka dit och uppleva det hela på första parkett. Hoppas på en lika stark uppföljare nästa vecka från Modena i Italien. 

Programmet finns också att se på SVT play. Älskar all tv som man kan se på datorn. Då behöver man inte passa tv:s tider... för har man tre sportdårar till söner som tar över tv soffan är det minsann inte alltid så lätt ska jag säga. Det blir för det mesta min MacBook och jag instängda i sovrummet så jag är tacksam för allt som playkanalerna har att erbjuda. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...